понеделник, 15 август 2016 г.

Кашкавал на фурна или къде греша в готвенето?

Здравейте! На работното си място много харесвам в столовата кашкавалът на фурна, който приготвят и реших да ги помоля за рецептата. Тъй като не обичам да работя с точни мерки при готвенето , а и в столовата готвачките готвят в колосални количества и не можаха да ми кажат точни мерки реших да експериментирам. Основните продукти за една тава са :

  • 4-5 средно големи яйца 
  • 300-400 гр. кисело мляко
  • брашно (в моя случай на око)
  • сирене
  • кашкавал
Оттук насетне споделям, че моят опит беше провал от гледна точка на това, че обядът ми не бухна никак. Ще спомена също, че при първия опит сложих сода бикарбонат , а при втория не сложих и разлика нямаше видима.

Начин на приготвяне:

  1. Включваме фурната да се загрее (проблем номер 1, моята фурна е 4-ри степенна "Раховец 01" и не мога да ви кажа в градуси точно на колко трябва да нагласите вашата фурна).
  2. Разбиваме яйцата заедно с киселото мляко и към тях добавяме брашно докато получим лепкава, течна смес.
  3. Настъргваме сиренето и кашкавала.
  4. Разбъркваме.
  5. Изсипваме в предварително намазнена тава- аз използвах масло и отгоре малко олио.
  6. Печем до постигането на кафеникав цвят, без да изгаряме изделието.
  7. Ядем.
Резултат:

Сега идва моментът на разочарованието. Силно се надявам на вас да ви бухне кашкавалът, но при мен не се получи така, въпреки това вкусът си остава също толкова добър. Можете да сервирате със салата от домати и краставици или с кисело мляко. По всичко си личи, че не съм професионален готвач, даже и аматьор ,но все пак както казват на олимпийските игри "Важно е участието". Благодаря на моята майка,чиито невероятен кулинарен блог можете да видите тук и на моята годеница за подкрепата,въпреки неуспехите ми в определени области. Разбира се не само на тях,но в случая с готвенето съм повлиян от тях.



Успех!

П.С- Не съм и предполагал, че някога ще правя кулинарна публикация и както винаги нямам и снимки за тази цел , но ще гледам да поправя тази грешка.... някой слънчев ден.

1 коментар:

  1. Не е успял този, който не е опитал, а който опитва, прави и грешки! Никой не се е родил научен, а по-добър учител от живота няма! Не се тревожи, за това, че храната не се е получила от първия път, защото кулинарията е в гена ти и няма да те предаде, рано или късно ще добиеш опит, а опита се придобива с годините. Искам да ти припомня един момент, когато беше малък и ви учех да месите хлебно тесто, как с батко ти се сбихте и успяхте да подлудите горката Лора, която не спря да лае, а междувременно бяхте направили цялата кухня в брашно. Въпреки всичко, мекиците които приготвихте бяха чудесни! Обичам те момчето ми и не спирай да се опитваш!

    ОтговорИзтриване